Hobi yang mereleasekan tension.

July 11, 2017




Hobi aku ni kan dari dulu macam-macam...kecik-kecik dulu bermula dengan hobi kumpul setem ler. Pastu suka sangat dengan kartun Garfield...padahal penakut kucing yang amat...buleh plak Garfiled tu dia minat...hahaha. Macam-macam benda kecik aku kumpul ...shot glass, bantal, cermin dan macam-macam lagi. Ada dalam kotak kat stor. Malang nasib takde anak perempuan untuk sambung simpan collection tu.

Ini satu-satunya koleksi Garfield aku yang sentiasa diguna sampai kini. Rasanya kawan baik aku Premila kut bagi..dulu kat belakang ada tulis siapa bagi. Ini aku dapat masa birthday party aku julung-julung kalinya dibuat ketika usia 17 tahun. hahahha...lama tu...

Aku jugak hobi mengumpul segala benda yang ada owl...burung hantu. Sebelum kene 5S kat opis ni memang meriah collection aku dalam bilik opis nih. Kain-kain pon pantang nampak owl aku beli..yang tahu aku minat owl mcm kawan baik ..kakak...ada le dorang bagi hadiah.

Barangan owl yang aku ada beg, mug, bantal, Rak kecil , meja kecil, baju, kain, banyaklah.


 Luggage tag ni murah giler kat kedai rm 1.99..

Comel kan.
Zipper bag
(Mr DIY)


Paper clip beli MPH...eh nampak tak lukisan owl tu...Mel yang lukis hehehe http://mymellythoughts.blogspot.my/. Cute kan


Beli kat Kaison

Owl dua ekor tu beli kat Daiso. Jam beli kat booth jual barangan kat Melaka

Brooch dan pin tudung beli kat Bangi Sentral


Beg yang aku jahit...butang owl tu beli kat kedai kraf

Soup bowl beli kat Parkson

Passport cover ..kain dan butang beli kedai kraf. 




Ini Mel bagi ni. Beg soping dan tempat letak kredit kad atau apa-apa kad

Tali tape beli kat Spotlight

Paper clip beli di Mr Diy


Laundry bag beli di Index living


Backpack kakak hadiahkan

Bantal owl dari Index living

Alas kaki 



Bekas air dari Homepro


Notes dari Borders


Set comforter dan bantal jahitan sendiri untuk cucu sedara


Pot holder jahitan sendiri

Semua Jahitan sendiri 

Hehehhe..lukisan sendiri


Bantal owl jahitan sendiri

Beg mekapku

Selimut ..kain beli kat Spotlight

kitchen towel


Sarung cushion jahitan sendiri



Bantal owl dari kain panel Spotlight...bilalah nak ada semula


Ini diaper bag.


owl yang kakak aku belikan dari Bali

ada jugak sapu tangan owl anak sedara belikan di Korea

Kegilaan sangat kan kat owl...ada meja kecil owl dan canvas frame owl tak ambik gambar.
Frame Owl beli mana yer lupa...daiso agaknya


Nanti aku citerkan hobi menjahit aku plak. Dulu-dulu rajin ambik tempahan menjahit bag, sarung bantal, comforter, beg mekap, sejadah budak. Ini pages jahitan aku dulu.

https://www.facebook.com/dianahandmades

Nampaknya kene buat kembali satu sudut koleksi owl aku ni kat rumah...kat opis dah tak dapat.

Suatu hari nanti kena bergambar dengan burung hantu ler sekali hehehe

You Might Also Like

2 comments

Featured post

Percutian Family ke Perth 2017 - Hari kedua (Fremantle, Perth City, Bell Tower)

26 Ogos 2017 - Sabtu Hari kedua bangun bersemangat nak berjalan. Siapkan sarapan dulu. Buat nasi goreng sardin. Bawak bekal roti...



Like us on Facebook