Percutian Family ke Perth 2017 - Hari ketiga (Sunday Market, Belmont Forum , Watertown)

September 19, 2017

27 Ogos 2017 - Ahad

Hari Ahad kedai-kedai di Perth akan bukak lambat. Pukul 11 pagi.

Pagi ni perut meragam sikit pasal angin...so lambat sikit keluar....dah le bebudak ni jenis susah nak suruh bersiap.

Kami keluar dekat 8.30 pagi rasanya...

Hari ni kami nak ke Belmont Forum tak jauh dari Perth Airport. Setiap pagi Ahad akan ada Belmont Rotary Sunday Market kat tempat parking Belmont Forum tu. Dorang start niaga dari 7.30 pagi hingga jam 10 pagi. Macam car boot sales..jual macam2 barang terpakai.

Kami naik bas Yellow CAT ke bus stop Wellington ST Pier St Yellow Cat 26.

Turun situ dan tunggu bas Transperth 380 untuk ke Belmont Forum ( bas yang sama utk ke airport). Kami masih boleh beli family rider pass.

Perjalanan dekat satu jam...turun di Wright ST -Belmont Forum Shopping.

Turun bas seberang je jalan. Dorang berjualan di kawasan parking.

Cuaca memang tengah elok terik...ramai dah orang waktu tu ...melayu pon ramai jumpa.

Ada jugak kami dapat barang-barang menarik di situ.

Annabelle..hehehhhe beli 2 rege $5 jer...tak sanggup le kang menghantui plak

Saturday8AM–5PM
Sunday11AM–5PM
Monday8AM–5:30PM

Ada Mc D dan jugak KFC disitu....so kami lepak McD minum dan guna toilet.

Pukul 11 pg baru pergi ke Belmont Forum ...dalam tu ada macam-macam kedai.

Ada Big W (org terjah beli corelle ), K Mart, Coles, Woolworths dll lagi...yang tu kedai besar...aku memang aim K mart. Apa lagi terjah ler...laju-laju tolak troli sambar lampu-lampu heheheh...

Macam mana nak bawak balik setroli nih???

Mujur bawak ramai bala tentera...lagipun aku dah prepare beg canvas besar utk letak kotak lampu. Nasib baik ringan. Berguna jugak beg canvas yg aku dpat masa soping souvenirs di Koln, Germany april lalu.

Lepas tu laju-laju pergi beli barang dapur sikit kat Coles...tak mampu nak beli byk sebab berat nak bawak lain ler naik kereta.

Huhuhu..sedap2 iced coffee dan susu chocolate kat sini.

Tak sempat nak masuk kedai-kedai lain huhuhu...itu pun ada barang yg aku aim nak beli takde plak.

Dorang ni sibuk nak pergi soping lagi kat Watertown. Jadi jum kita balik.

Tunggu bas 380 sebab kami masih boleh pakai family rider pass.

Masa balik tersalah turun bus stop. Jauh giler berjalan. Dengan berat air botol mineral.

Macam nak patah pinggang. Jalan kaki sampai bus stop Yellow Cat.

Masa ini memang matahari terik sangat...memang terasa terbakar peha panas...walaupun winter...terik panasnya...cuma tak berpeluh.

Sampai apartment kami letak barang....dan terus ke Watertown .

kami naik atas masuk Cotton On sekali jumpa jaket jualan murah ..huwaaaaa...Memang  berbaloi harganya...harga dlm rm 249.90 ...sales dia letak kat tag aud 40....uishhhhh murah ....sampai kaunter tetiba $ 30 ...wahhhhhhh......happy giler.

Jaket ni memang mahal sebab tebal dan ada zip di lengan...mmg harga rm 249 kalau di Malaysia ....jaket kat Uniqlo pon harga gitu yg sepesen dgn ini.

Jalan-jalan lagi masuk Sketchers.....sales .....Bakyah beli.
Warna sedondon jaket.

Pukul 5 ptg kedai-kedai laju je tutup.

Kami pon balik rumah....masak dan makan....

Lepas makan rasa nak berjalan-jalan di luar.....so kami semua keluar jalan kaki kecuali Bakyah dan Qaliff.

Berjalan sampai ke Murray St. Memang happening lagi malam2 kat situ terutama cafe, bars...masuk convenience store abg ipar nak beli rokok...mahal nak mampus...sekotak dkt rm 60 .

Ada satu bar tu malam minggu ada kelas dancing...wahhh dorang pakai gaun mcm zaman 60 an..

Kami balik semua berjalan kaki juga.

Lobby tutup 7 mlm....kami ada access card so ada pintu belakang

Makan lagi maggi plak...hehehe

Sedap giler

Esok nak pergi ambik kereta sewa.